21 Haziran 2018 Perşembe

Garcia'ya Mektup

 Günaydın

 


Bu gün size bir mektuptan bahsetmek istiyorum.Bu mektubu dönem dönem çevremdekilere anlatma ihtiyacı hissederim. Bu gün mesela, iş paylaşımı yaptık ve arkadaşlardan bir tanesi bana bu işi nasıl yapacağını, iş için gerekli şeyleri nereden bulacağını vb... gibi bir sürü soru sorunca ona "sen Garcia'ya Mektup hikayesini biliyor musun dedim. Bilmediğini söyleyince de anlattım. Bu sebepten aklıma geldi sizinle de paylaşmak istedim. Çok güzel bir hikaye bu.

"Amerika Kurtuluş Savaşı’nın bir safhasında İspanya Sömürge Ordusu’nu tecrit edebilmek için Kübalı General Garcia’nın ordusuna talimat göndermek icabetti. Cumhurbaşkanı Mc Kinley, General Garcia’ya bir mektup yazdı. Mektubun süratle yerine ulaşması gerekiyordu. Başkomutanlık karargahında Garcia hakkında bilgi yoktu, neredeydi, nasıl gidilirdi, hepsi meçhuldü. Mektubu götürmeye Teğmen Rowan görevlendirildi. Teğmen Rowan mektubu aldı, torbasına koydu, gitti, döndü, tekmilini verdi. Garcia talimata uyacaktı.

Teğmen Rowan mektubu alınca:

* Bu Garcia da kimdir?

* Nerede bulunuyor?

* Oraya nasıl gidilir?

* Atla mı, trenle mi?

* Harcırahımı kim verecek?

* Arkadaşım Thomas ata daha iyi biner, onu gönderirseniz olmaz mıydı?

* Eşim biraz rahatsız, hem bu hafta izin sırasındaydım’ demedi.

Burada anlatılmak istenen, Teğmen Rowan’ın dört gün sonra Küba kıyılarına ulaşmasının, ormanlara dalarak üç haftalık bir seyahati yaya olarak tamamlamasının, dağlarda ve ormanlarda Garcia’yı bulmasının hikayesi değildir.

Burada anlatılmak istenen konu, bu adamın kişiliğinin her okula örnek insan modeli olarak tanıtılmasının gerekliliğidir. Dünyanın her yerinde. Her gün, milyonlarca yöneticinin Garcia’ya gönderecek mektubu vardır."

(Bu hikaye www.duygusalzeka.net'ten alıntıdır.)

 Bana bu hikayeyi yüzbaşı bir arkadaşım anlatmıştı.Daha sonra internette  mektup hikayesinin hikayesini de okudum. Şu anda bu mektup  Birleşik Amerika’da bütün kara ve deniz kuvvetleri mensuplarına ve izcilere veriliyormuş.Bu bir gelenek olmuş. 
09.05.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kardeş Kıskançlığı

Kardeş Kıskançlığı Geçenlerde nereden geldiyse aklıma kızım yeni doğduğu zamanlarda yaşadığım kardeş kıskançlığı geldi. Öncelikle şunu b...